ДІЯЛЬНІСТЬ УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Прочитано 4115


 

ДІЯЛЬНІСТЬ УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ЗА ПЕРІОД З 2005-2011 РОКИ

 

З метою забезпечення виконання функцій замовника на будівництво житлових, комунальних та соціально-побутових об'єктів рішенням виконкому Миколаївської обласної Ради депутатів трудящих від 5 жовтня 1958 року було створено Миколаївське управління капітального будівництва виконкому Миколаївської міської Ради депутатів трудящих, як замовника на будівництво житлових комунальних і культурно-побутових об'єктів, яке згодом було реорганізовано в управління капітального будівництва при виконкомі Миколаївської обласної ради.

На сьогодні управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації (далі - Управління) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, підзвітний та підконтрольний голові обласної державної адміністрації, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального будівництва України з питань, що належать до його компетенції.

Управління виконує функції замовника з проектування, будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення об’єктів житлово-комунального та соціального призначення на території області за рахунок бюджетних коштів та коштів інвесторів.

Також Управління надає на договірних засадах послуги з ведення технічного нагляду за будівництвом, реконструкцією, ремонтом та технічним переоснащенням підприємствам і організаціям.

Штатна чисельність працівників Управління складає 35 осіб.

За період діяльності управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації з 2005 по 2011 роки спостерігається позитивна тенденція в частині збільшення обсягів капітальних вкладень у будівельній галузі.

Обсяг капітальних вкладень у будівельній галузі

за період з 2005- 2011роки (плановий показник на рік)

 

Впродовж періоду з 2005-2011 роки освоєно капітальних вкладень на загальну суму 368,48 млн. грн., яка складається з:

-         коштів обласного бюджету – 86 968,308 тис. грн. (24%);

-         коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 167 388,564 тис. грн. (45%);

-         інших коштів – 114 120,993 тис. грн. (31%).

 

Головним джерелом фінансування залишаються кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, так їх частка складає 45%.

Прослідкувавши динаміку фінансування освоєних капіталовкладень, вбачається тенденція збільшення обсягів фінансування з 2005 року по 2008 рік та з 2010 року

 

 

 

За рахунок освоєних коштів виділених за різними програмами у період з 2005 року по 2011 рік Управлінням проведено будівельні роботи на 596 об’єктах соціальної та інженерної інфраструктури:

-         за рахунок коштів обласного бюджету – 193 об’єкта (32%);

-         за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 125 об’єктів (21%);

-         за рахунок інших коштів – 278 об’єктів (47%).

 

За результатами проведеної роботи протягом 2005-2011 років прокладено понад 250 км мереж газопостачання80 кммереж водопроводу, забезпечено майже 2500 учбових місць.

Також протягом 2005-2011 років на договірних засадах надано 713 послуг з ведення технічного нагляду за будівництвом, реконструкцією, ремонтом та технічним переоснащенням.

 

Проблеми в галузі капітального будівництва

 

1.     Великий термін отримання сертифіката інженера з технічного нагляду. Видача сертифіката займає більше 3-х місяців після проходження навчання. На сьогодні спеціалісти Управління пройшли навчання у липні та на початку жовтня, але сертифікати ще не видані, що у свою чергу перешкоджає більш швидкому освоєнню коштів.

 

2.     Відсутність чіткого роз’яснення щодо розрахунку утримання служби замовника на здійснення технічного нагляду по прямим договорам. Листом Держбуду України від 04.10.2000 та державними будівельними нормами визначено враховувати витрати на утримання служби замовника у розмірі 2,5 %, але за методикою розрахунку утримання служби замовника, що представлено у збірнику ціноутворення у будівництві № 2 2010 року, розмір утримання служби замовника складає більше 2,5%.

 

3.     Вбачається тенденція щодо низького рівня підготовки приватними організаціями документації для будівництва об’єктів, які фінансуються за державні кошти, замовником яких виступають державні органи влади. Приватні організації найчастіше приймають проектні рішення, які під час експлуатації об’єкта значно збільшують експлуатаційні витрати.

Для забезпечення якісного виконання будівельних робіт на об’єктах, одними із пріоритетних питань являються прийняття вірних конструктивних рішень та розроблення проектно-кошторисної, робочої, технічної та іншої документації у відповідності до діючих державних будівельних норм, стандартів та правил.

Враховуючи необхідність розроблення якісної документації для будівництва об’єктів державного замовлення, облдержадміністрацією вирішується питання щодо передачі в оперативне управління Комунального підприємства «Обласне архітектурно-планувальне бюро» - управлінню капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації.

До кінця поточного року заплановано освоїти за плановими показниками 31 109,516 тис. грн. таосвоїти виділенікошти НАК «Нафтогаз України» у розмірі майже 50 млн. грн., що в свою чергу дасть можливістьприйняти в експлуатацію понад 50 км гапропровідних мереж, 16 км водопроводу – реконструкція Матросівського водопроводу в м. Очаків, забезпечити майже 1000 учнів в області учнівськими місцями – це проведення будівельних робіт на об’єктах освіти в с. Богданівка Доманівського району, в смт Березнегувате, реконструкція школи № 2 в смт Братське, реконструкція під музейне містечко пам’ятки архітектури Старофлотських казарм, будівництво комплексу гідротехнічних споруд для захисту територій від ерозії, підтоплення, зсувів у м. Нова Одеса та інші об’єкти.

Облдержадміністрацією проведено роботу щодо укладення договорів з Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» на фінансування об’єктів газопостачання, реалізація яких дасть можливість побудувати понад 150 кмГ, тобто газифікувати 25 населених пунктів області із загальною кількістю мешканців близько 37 тисяч та залучити понад 110 млн. грн. капітальних вкладень.

З початку 2011 року до 16.11.11 Управлінням пред’явлено 5 позовів та до контрагентів з вимогами щодо не виконання договірних зобов’язань. Загальна сума позовних вимог складає 184,188 тис. грн., з якоїсума пені становить 51,024 тис. грн.

За станом на 16.11.11 Управлінням виграно у суді 2 справи, сума відшкодування за прострочення термінів виконання зобов’язань склала 27,0492 тис. грн.

Також протягом поточного року направлено на адреси контрагентів 11 претензійних листів.

 

Управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації утримується за рахунок бюджетних коштів різних рівнів отриманих від надання на договірних засадах послуг з ведення технічного нагляду за будівництвом, реконструкцією, ремонтом та технічним переоснащенням об’єктів.